Het internet is een onmetelijk grote plaats. Een livestreamevenement geeft toegang tot klanten die anders niet zouden hebben deelgenomen aan de aankondiging, het forum, de vraag- en antwoordsessie of welk evenement dan ook dat jouw bedrijf organiseert.
Sommige bedrijven gebruiken livestreaming als onderdeel van hun trainingsprogramma's om medewerkers op te leiden. Zo krijgt iedereen tegelijkertijd dezelfde training en productinformatie, waardoor ze geld besparen.
Als je er bijvoorbeeld voor kiest om een evenement live te streamen en dat live-evenement zelf te downgraden, bespaar je ook hierop veel geld.
Houd bij het organiseren van een live-evenement rekening met de kosten van onder andere reizen, accommodatie en beveiliging die wegvallen wanneer je voor livestreaming kiest.
Conclusie: lagere kosten = meer inkomsten! Én door het besparen van tijd en geld, hou jij hiervan meer over om je merk te laten groeien en je producten te promoten.
Door face-to-facegesprekken met klanten maken bedrijven zichzelf menselijk en komen ze in contact met hun publiek. Zo kan je het verhaal van jouw merk efficiënter vertellen. Voor bedrijven die livestreamevenementen met vraag- en antwoordsessies organiseren, kan de kijker gewoon van thuis uit deelnemen.
Bovenop deze voordelen zorgt livestreaming ook voor een gevoel van opwinding voor jouw publiek. De livestream zelf gaat inherent over de gemeenschap. Het zorgt ervoor dat jouw klanten zich tegelijkertijd inclusief en exclusief voelen.
Iemand die de livestream gemist heeft? Neem steeds de uitzending op en upload ze naar een videoplatform zoals YouTube. Hierdoor kunnen mensen die afwezig waren op het live-evenement het alsnog later bekijken. Zodra de opgenomen stream is geüpload naar YouTube, link je deze aan je website en natuurlijk aan de sociale media van je bedrijf.
Livestream biedt bedrijven ook de mogelijkheid om hun platforms onderling te verbinden en te promoten. Het publiek aanmoedigen om vragen te tweeten en likes te geven, is een efficiënte methode om snel je aanwezigheid op sociale media te laten groeien bij mensen die je merk al volgen.
Profiteer van de SEO-voordelen van YouTube nadat de livestream is opgenomen en geüpload. Als je een nieuw product hebt aangekondigd, is het op deze manier makkelijk om het voor anderen toegankelijk te maken om het te ontdekken. Livestreaming is dus een geweldige manier om de aanwezigheid en het verhaal van je merk op het web te laten groeien. Het publiek is blij met de rijkere inhoud die een livestream produceert, vooral als toehoorders mogen communiceren en vragen stellen. En in tegenstelling tot radio hebben internetstreams een onbeperkt bereik, zelfs over de grenzen heen. Time to take over the world!
Dus: Heb je een mededeling die gehoord en gezien mag worden? En wil je graag alle technische zorgen aan de kant schuiven, zodat jij je kan focussen op wat jij wil meegeven? Contacteer ons gerust. Wij gaan graag de uitdaging aan om jouw boodschap op te laten vallen!
Meer info over wat wij voor u kunnen doen vind je hier!